BiH: Avioni i aerodromi spremni za početak rada

BiH: Avioni i aerodromi spremni za početak rada

Kako FlyBosnia planira da nastavi sa komercijalnim letovima od jula i da će se fokusirati na dovođenje turista iz Zaliva u Bosnu i Hercegovinu preko Međunarodnog aerodrome Sarajevo, Međunarodni aerodrom Tuzla takođe najavljuje ponovno otvaranje 1. juna.

FlyBosnia, koja je prekinula planirane operacije 29. februara zbog pandemije coronavirusa Covid-19, ovog leta upravljaće flotom dva aviona Airbus A319 i održavaće operacije od Sarajeva do Rijada, Jeddaha, Kuvajta i Bahreina, dok takođe radian početku usluga za Dubai, prenosi Ex-Yu Aviation portal.

„Ovog leta ćemo obaviti 200 letova. Moramo vratiti turiste u Bosnu i Hercegovinu“, rekao je direktor kompanije FlyBosnia, Tarik Bilalbegović. On je dodao da će „godina biti teška, ali sve nije izgubljeno. Trudimo se da vratimo turiste“.

Neki prevoznici iz Zaliva izmenili su svoje planirane operacije za Sarajevu za letnju sezonu 2020. zbog trenutne pandemije.

Kuvait Airways otkazao je pokretanje nove usluge prestonici Bosne i Hercegovine, dok Katar Airways nastoji da ponovo nastavi letove iz Dohe do 25. oktobra.

„Neke aviokompanije neće nastaviti sa uslugama u Sarajevu pre oktobra. Zbog toga je važno pokazati zahvalnost kompanijama iz Bosne i Hercegovine. Kad svi drugi odu, ostajemo. Lufthansa ima 700 aviona od kojih trenutno šezdeset leti. To je 9%. Oni će leteti između Frankfurta i Berlina, zatim će ponovo pokrenuti Beč, pa Budimpeštu. Dok se Sarajevo ponovo pokrene, to će trajati mesecima“, rekao je Bilalbegović.

Generalni direktor FlyBosnia ponovo je kritikovao državu zbog toga što nije prepoznala potencijal kompanije. „Bosna i Hercegovina subvencioniše druge aviokompanije, a mi nemamo podršku. To je Bosna i Hercegovina za nas. Navikli smo na to. Poslali smo brojna pisma, ali nema razumevanja“. Bilalbegović vidi potencijal na dalekim tržištima, poput Kine i Sjedinjenih Država, ali napomenuo je da prevoznik nema potrebne letelice za povezivanje ovih tržišta sa Sarajevom. „Radimo na tome“, rekao je Bilalbegović.

Tokom prethodna dva meseca FlyBosnia je obavljao nekoliko letova za repatrijaciju građana i izveo brojne letove prevozeći teret iz Kine sa svojim mlaznim brodom A319, da bi dopremio sanitetske potrepštine u BiH, Sloveniju i Crnu Goru. Juče je vršio svoj najnoviji servis od Pekinga do Podgorice kako bi dopremio zalihe.

Direktor Međunarodnog aerodroma u Tuzli Esad Mujačić rekao je da će ovaj aerodrom, kao i njihova partnerska kompanija WizzAir, biti spremni za početak rada kada se, 1. juna, granice otvore.

Od 2. juna Wizz Air već ima planirane letove za određene destinacije.

Problem je, pojašnjava Mujačić, što Aerodrom Tuzla oseti ogromne posledice pandemije koronavirusa.

“Naš osnovni prihod je bio od prodaje karata putnicima. Naravno da postoje i drugi sekundarni prihodi kao što su restorani, zakupi prostora, Rent a Car, parkinzi, ali uvijek smo vezani za prevoz putnika. U ovom trenutku mi smo jedna od 100 posto oštećenih firmi. Dokle ćemo izdržati, videćemo,” naglasio je Mujačić.

Kaže da su dobili obećanja Vlade Federacije BiH i Vlade Tuzlanskog kantona da će pomoći Međunarodnom aerodromu Tuzla, iako su ih izostavili iz zakona koji garantuje subvencije privatnim preduzećima./ibna