Bugarska: Kompanije predviđaju hibridni model poslovanja sa dva dana rada na daljinu i tri dana fizičkog prisustva

Bugarska: Kompanije predviđaju hibridni model poslovanja sa dva dana rada na daljinu i tri dana fizičkog prisustva

Bugarske kompanije nameravaju da pređu na “hibridni način rada” koji podrazumeva dva dana rada od kuće i tri dana rada u kancelariji nedeljno. Sa time se složilo 79% od 250 bugarskih kompanija iz 13 različitih sektora koje su učestvovale u istraživanju podrške vođstvu, kako izveštava list „24 sata“.

Studija, sprovedena krajem 2020. godine, odnosi se na organizaciju rada tokom pandemije. U 62% kompanija zaposleni su imali bolji odnos između poslovnog i privatnog života, skoro 80% kompanija je reklo da im se povećala produktivnost, dok je 46% anketiranih kompanija reklo da su se poboljšale IT veštine njihovih zaposlenih.

Tokom pandemije, kompanije su smanjile fizičko prisustvo i ubrzale trend digitalizacije u mnogim poslovnim sektorima. Više od 88% anketiranih kompanija kaže da se glavna transformacija dogodila kao rezultat upotrebe novih digitalnih alata za saradnju i komunikaciju. U pandemiji su se svi sastanci odvijali na raznim internet platformama, od intervjua i pregovora, do važnih poslovnih sastanaka, za koje je pre pandemije bilo nezamislivo da se održe na internetu.

Uprkos poteškoćama u radu na daljinu, više od polovine kompanija tvrdi da je hitne slučajeve rešilo bolje nego što se očekivalo. U novom okruženju, menadžeri i HR stručnjaci morali su da se usredsrede na posvećenost, iskustvo, obuku i razvoj svojih zaposlenih. Lideri su morali steći nove veštine koje su ključne za rad na daljinu.

Studija je takođe sprovedena u Nemačkoj kako bi se napravila uporedna analiza između bugarskih i nemačkih kompanija u pogledu njihove adaptacije na „novu normalu“. Prema rezultatima, bugarskih kompanija koje procenjuju da su njihovi zaposleni poboljšali svoje računarske veštine, za 15% je više od nemačkih. Zahvaljujući radu na daljinu, 30% više bugarskih ispitanika reklo je da su njihovi ljudi umorni od ograničenja i da žele da se vrate u „dobra stara vremena“. Međutim, postoji i jednoglasno mišljenje nemačkih i bugarskih kompanija da je hibridni način rada i mešovito upravljanje, kako sa fizičkim tako i sa digitalnim prisustvom, budući način upravljanja.

Početkom februara, Evropski parlament usvojio je pravila koja regulišu rad na daljinu kako bi se razlikovao od slobodnog vremena. Razlog je bio taj što je većina zaposlenih na poslu od kuće bila u situaciji da su uvek bili povezani i da je radno vreme premašivalo zadate vremenske okvire. Stručnjaci su ovo uzeli kao rizike od prekomernog stresa, anksioznosti, pa čak i depresije. Prema studijama, ljudi koji rade od kuće imaju veću verovatnoću da će prekovremeno raditi od kancelarijskih radnika.

Rezolucija omogućava zaposlenima da isključe svoje kancelarijske telefone i ne odgovaraju na radne poruke nakon radnog vremena, bez štetnih posledica. / Ibna