Crna Gora pokušava da pronađe novi logo i slogan

Crna Gora pokušava da pronađe novi logo i slogan

Ministarstvo ekonomije Crne Gore, povodom Dana nezavisnosti, objavljuje Javni konkurs za izbor logotipa i slogana nacionalnog brenda Crne Gore u cilju kompletiranja vizuelnog identiteta države.

Javni konkurs je međunarodnog karaktera i pravo na učešće dijele i pojedinci i grupe autora. Najbolje rješenje bit će nagrađeno sa 10 000 eura.

„Nacionalni brend predstavlja percepciju ljudi o određenoj zemlji u različitim oblastima, kao što su turizam, izvoz, investicije i imigracija, vlada, kultura i nasleđe, ljudi koji žive u zemlji. Shodno tome, razvoj i unapređenje nacionalnog brenda će pozitivno uticati na navedene segmente koji su ključni za ekonomski rast i razvoj jedne zemlje. Snažni nacionalni brend podstiče protok stranih direktnih investicija, kako u strateške grane privrede, kao što su: energetika, turizam i poljoprivreda, tako i druge grane privrede“, navodi se u saopštenju Ministarstva.

Ministarstvo je dodalo da je, kako bi se Crna Gora adekvatno pozicionirala u svetu inostrane javnosti, polazeći od rezultata istraživanja percepcije domaće i strane javnosti, koje je inistarstvo provelo u saradnji sa Institutom ekonomskih nauka u Beogradu. 2018. godine, kroz koje su definisane ključne oblasti da se nacionalni brend Crne Gore (turističke destinacije, događaji i manifestacije, prirodni resursi i atrakcije i kulturno naslijeđe, kao i sport, investicijski potencijali i domaći proizvodi, odnosno domaće kompanije) temelje, bilo je jasno da je potrebno kreirati novi vizuelni identitet ili logotip.

Prema uslovima konkursa, vizuelni identitet nacionalnog brenda treba da ujedini specifičnosti Crne Gore i da ih održava na jedinstven način, tako da se kroz grafičko rešenje i sinhronizovanu i sveobuhvatnu poruku Crna Gora može pozicionirati na međunarodnom planu. Predloženo rešenje trebalo bi omogućiti pozicioniranje Crne Gore u celini.