FlyBosnia u problemima

FlyBosnia u problemima

Jedini avioprevoznik sa sedištem u BiH, FlyBosnia otpustila je skoro polovinu celokupne radne snage i bori se da isplati placte zaposlenima, dok dugovi prema aerodromu Sarajevo i drugim dobavljačima i dalje rastu.

Kako piše Ex-Yu Aviation, od 100 zaposlenih, uključujući rukovodstvo kompanije, četrdeset je otpušteno, dok je osam od petnaest pilota takođe napustilo prevoznika. Štaviše, aviokompanija nije uspela da isplati zarade za dva meseca, dok su doprinosi obistavljeni od aprila.

„Jednom kada smo pitali kada ćemo dobiti platu, uprava je odgovorila da bi trebalo da tražimo posao na drugom mestu ako smo nezadovoljni“, rekao je jedan zaposlenik.

Aviokompanija je prijavljena Direkciji za civilno vazduhoplovstvo Bosne i Hercegovine (BHDCA) zbog kršenja zakona o radnim odnosima.

FlyBosnia, koja je ove sedmice otvorila dva sedmična leta između Sarajeva i Rima i nastaviće usluge prema Rijadu u narednim danima, poslala je zaposlenima pismeno upozorenje na njihovo ponašanje.

„Odlazak u BHDCA i prijavljivanje kompanije nekome iz Direkcije potpuno je neprihvatljivo ponašanje“, smatra je kompanija. U pismu dodaje da su “svi odrasli ljudi, imate slobodu izbora, mišljenja i izražavanja, ali za ovakvo ponašanje ste odgovorni i onaj koji širi negativan način razmišljanja među posadom ne bi trebeo biti ni blizu aviona“.

Aviokompanija se takođe bori da privuče putnike na postojeći let za London, pri čemu se redovno registruje faktor opterećenja ispod 10% na avionu Airbus A319. U nedavnom izveštaju o putovanju, objavljenom na mrežama, na let između London Luton i Sarajeva ukrcalo se samo šesnaest putnika.

Avio-kompanija sa sedištem u Sarajevu nedavno je vratila jedan od svoja dva aviona A319 najmodavcu AerCap-u i saopštila je da će imati jedan avion u floti tokom zimske sezone 2019/20, koja traje do kraja marta. Prevoznik je dalje napomenuo da će dodati još jedan A319 svojoj floti u aprilu, nakon što nastavi sezonske operacije na Bliskom Istoku.

Međutim, početkom ove godine potpisan je sporazum sa AerCapom o preuzimanju još dva A319-a i postavljen je cilj da se kompanija može pohvaliti flotom od osam mlaznjaka do 2023. godine. Direktor kompanije, Tarik Bilalbegović, nedavno je rekao da će kompanija uvesti usluge za Pariz i Barselonu, a letovi za francusku prestonicu bi trebalo da počnu u januaru. Prošlog meseca FlyBosnia je objavila da razmatra prebacivanje poslovanja iz glavnog grada Bosne i Hercegovine u Mostar i Tuzlu zbog pogoršanja poslovnih odnosa sa Aerodromom Sarajevo.