Grčka: COVID-19 uticao na 9 od 10 onlajn biznisa

Grčka: COVID-19 uticao na 9 od 10 onlajn biznisa

Posledice pandemije koronavirusa za značajan deo prodavnica e-trgovine u Grčkoj su velike.

Sektori za koje se najviše čini da pandemija pogađa su moda, sport, nakit, kućni artikli i kućanski aparati.

Kakav je uticaj

Rezultati ad hoc istraživanja uticaja koronavirusa na e-trgovinu pokazuju da 92% e-trgovina u Grčkoj smatra da je trenutna pandemija već uticala na internet preduzeća. Uglavnom, najviše su pogođeni sektori iz oblasti mode, sporta, nakita, kućanskih i kućanskih aparata.

Konkretno, Helensko udruženje za e-trgovinu, GR.EC.A, pokrenulo je istraživanje radi procene uticaja pandemije koronavirusa na e-trgovinu u zemlji. U istraživanju, koje se odvijalo između 18. i 21. marta, učestvovalo je ukupno 307 kompanija iz grčkih internet prodavnica i članova udruženja.

Rezultati pokazuju da, na primer, tri od četiri, ili 74% mrežnih prodavnica u Grčkoj, dobijaju znatno manje narudžbi nego ranije. Naravno, postoji i udeo prodavnica od 15%, koje su dobile povećan broj narudžbi u istom periodu.

Problemi sa kojima se preduzeća suočavaju zbog izbijanja pandemije uglavnom su kašnjenje u isporuci ili prekid snabdevanja (42%), kašnjenje rokova isporuke putem kurira (31%) i pitanja bezbednosti zaposlenih (27%).

Pad potražnje

U međuvremenu, skoro svaka četvrta kompanija za e-trgovinu u zemlji odgovorila je da ima problema sa prodajom svojih proizvoda preko granice, a problemi se uglavnom nalaze na evropskim tržištima, posebno u Italiji i Kipru. Takođe, 48% kompanija kaže da imaju poteškoće sa punjenjem zaliha, fokusirajući se uglavnom na robu koja dolazi iz Italije i Kine.

Istraživanje je takođe istražilo procene internetskih prodavnica o najznačajnijim efektima koronavirusa u 2020. godini. Prema njegovim nalazima, kompanije su navele da imaju značajan očekivani uticaj, ukupni očekivani pad prodaje (84%), pad potražnje (67 %), problemi sa likvidnošću i finansiranjem (64%). Takođe, pad dobiti za 79% usled smanjene prodaje, pad prodaje za 77% zbog manje potražnje i pad prodaje za 34% zbog smanjenja njihovih zaliha.