Grčka: Grčko tržište žestoko reaguje na ponovno otvaranje

Grčka: Grčko tržište žestoko reaguje na ponovno otvaranje

Opšte nezadovoljstvo zavladalo je grčkim tržištem zbog procesa, uslova i rasporeda ukidanja restriktivnih mera u ekonomiji, jer im je krajnji rezultat maloprodajno tržišteo u dve brzine, s različitim tretmanom u korist velikih prodavnica. Mere su pune rupa i ravnodušnosti prema industrijama koje su posebno pogođene. Većina mera za povratak „normalnosti“ deluje fragmentarno i zanemaruje vitalne probleme sa kojima se preduzeća suočavaju.

Ključno pitanje za maloprodajne objekte je ono za šta veruju da je proizvoljno razlikovanje prodavnica za nastavak poslovanja. Prema nekim izvorima, od utorka popodne telefonski centri komora i mobilni telefoni njihovih predstavnika neprestano su zauzeti razgovorima sa nezadovoljnim članovima. „Spremamo se da otvorimo naše prodavnice 4. maja. Umesto toga, Mitsotakisova televizijska poruka došla je kao hladan tuš kada nam je rekao da ćemo morati da sačekamo do 11. maja,“ žalio se najveći broj članova.

Prva serija prodavnica koja bi započela poslovanje u ponedeljak, 4. maja uključuje frizerske salone, kozmetičke salone, MOT test centre, knjižare, optiku, prodaju biljaka, pijace i sportsku opremu. Posebno u vezi sa poslednjom kategorijom, pored pitanja zbog čega se prodavnice odeće neće otvoriti uporedo sa ostalim preduzećima, ističe se da mnoge druge prodavnice širom Grčke prodaju i sportsku odeću pored drugih artikala.

U isto vreme, vlasnici prodavnica su u situaciji da žongliraju između pružanja usluga i praćenja protoka kupaca, kontrolišu ih i upravljaju njima, a da pritom nisu uvek opremljeni potrebnim zalihama. Zbog toga se stalno suočavaju sa rizikom od novčane kazne od 2.000 evra, koja bi mogla da poskoči na 100.000 u zavisnosti od prometa, kao i zatvaranja njihove prodavnice tokom određenog broja dana.

Pored toga, vrlo je verovatno da će ograničavanje ukupnog broja ljudi u prodavnici neke vlasnike zarobiti u sledećoj dilemi: da poštuju maksimalni dozvoljeni broj zaposlenih u prodavnici, zadržavajući sve zaposlene, ili da smanje broj prodavaca kako bi mogli istovremeno da opslužuju više kupaca? I to je zato što, što više kupaca mora čekati da budu usluženi i moraju da stoje na redu, veća je verovatnoća da će to prisiliti neke od njih da napuste red i odustanu, pošto su se umorili od čekanja. / ibna