Grčka: Kako je pandemija promenila navike potrošača

Grčka: Kako je pandemija promenila navike potrošača

Koronavirus u Grčkoj već ostavlja svoj trag na potrošačkom ponašanju i obrascima potrošnje i, uzimajući u obzir ekonomsku krizu iz prethodne decenije, ovo je drugi put da su ovi obrasci izmenjeni.

Kao što se očekivalo, najveći procenat porasta prodaje od izbijanja pandemije zabeležen je u proizvodima za domaćinstvo, a slede hrana i piće.

Prema Nielsenu, promena trendova u organizovanoj maloprodaji (prodavnica hrane sa više od 100 kvadratnih metara, u kontinentalnoj Grčkoj i na Kritu, bez ostrva), zbog širenja pandemije koronavirusa, zaista je impresivna.

Konkretno, Nielsen procenjuje da je u prvih 11 nedelja ove godine ukupan promet zaliha – koji uključuje proizvode široke potrošnje koji se brzo troše (FMCG), sveže i trajne proizvode – porastao za 9,8%. U ovom povećanju, doprinos poslednje tri nedelje za koje su dostupni podaci (24/02 – 15/03) procenjuje se na 80,1%

Konkretno, u periodu pre pandemije (od 30/01. do 23/02.), FMCG u celini imale su umeren pozitivan trend od + 1,8%. U periodu od poslednje nedelje februara do 15. marta ovaj trend je iznosio + 24,1%. Najveći procenat porasta u periodu nakon izbijanja pandemije zabeležen je u kategorijama proizvoda za domaćinstvo i ličnu negu, koji su porasli za + 18,9% i + 3,2%, a zatim hrana i piće sa povećanjem od 8,9%.

Detaljnije ispitivanje kategorija hrane i pića pomoću Nielsenovih merenja pokazuje da su kategorije koje beleže najveća povećanja u odnosu na stope rasta prodaje između ostalog riža, tjestenine, mahunarke, proizvodi od paradajza, kao i smrznuto povrće, koje čine 12,1% prometa pakovane hrane u nedeljama nakon što se koronavirus počeo širiti. / ibna