Grčka: Poslovi u turizmu u Atini beleže skoro nulti promet

Grčka: Poslovi u turizmu u Atini beleže skoro nulti promet

Trgovačka i industrijska komora Atine (ACCI) opisala je tešku realnost sa kojom se suočavaju poslovi vezani za turizam u glavnom tržnom okrugu Atine, gde nedavna istraživanja pokazuju da su turističke prodavnice u Atini zabeležile nulti promet. Kako je izjavio predsednik Stavros Kafounis, 13,7% prodavnica je zatvoreno, a ceo uzorak beleži ogroman pad prometa u odnosu na odgovarajući period 2019. godine. Kaže da „nešto što smo svi očekivali sada se potvrđuje, s obzirom da ovo polje isključivo podržava unutrašnji turizam, koji još uvek ne postoji “.

Turizam

Objašnjava da ovo istraživanje dokazuje da prodavnice u ovom kraju i svaki turistički deo zemlje „treba tretirati kao čisto turističko preduzeće i pojačati posebnim merama podrške“, kako bi ostale u funkciji do 2021. godine, rekao je Kafounis.

ACCI je predstavio rezultate istraživanja o ponovnom otvaranju prodavnica interesantnih turistima na tradicionalnom tržištu Plaka, koje je otvoreno u ponedeljak, 11. maja, posle dvomjesečne neaktivnosti.

Izrazivši zabrinutost za održivost poslovanja svojih članova koji rade u isključivo turističkoj oblasti Plake, kao i na tradicionalnim turističkim tržištima u celoj zemlji, i održavaju komercijalne poslove od turističkog značaja, ACCI je odlučio da sprovede ovo istraživanje kako bi registrovali stvarnu situaciju koja vlada usred teškoih uslova na ovom posebnom tržištu, koje je u potpunosti zavisno od unutrašnjg turizma.

Kao što je pokazalo istraživanje, ne postoje multinacionalne kompanije koje posluju u regionu, niti veliki grčki lanci, već mala i veoma mala grčka porodična preduzeća, koja ciljaju isključivo dolazak turista (kupovina). Prodaja proizvoda stranim posetiocima u stvari je direktan izvoz i sva ova mala komercijalna preduzeća od turističkog značaja su aktivan deo turističkog proizvoda zemlje.

Oblasti

ACCI uzorak istraživanja provedenog 9. i 10. juna sastoji se od 153 prodavnice.

Prodavnice koje su učestvovale u istraživanju pripadaju kategorijama komercijalnog turističkog interesa i ugostiteljstva i deluju u čisto tradicionalnom turističkom području Plake. Glavne komercijalne oblasti obuhvataju D. Areopagitou, Makrigianni, Vironos, Kidathinaion, Adrianou, Aiolou, Pandrosou, Areos, ulice Hepheesta, Monastiraki i Ag. Asomaton trgu itd.

Mračna stvarnost

Što se tiče prometa, nijedno preduzeće obuhvaćeno istraživanjem nije imalo bolji ili isti promet u poređenju sa istim mesecom prošle godine. Ogromna većina (79,1%) ili nije uopšte nastavila sa poslovanjem ili je ostvarila skoro nulti promet tokom prvog meseca ponovnog otvaranja poslovanja.

Od ukupnog broja ispitanika 62,1% najvažnijim faktorom održivosti poslovanja smatra smanjenje rente za 40% do kraja godine.

Manje od 1/3 (28,1%) ispitanika je navelo poreske olakšice i olakšice u osiguranju kao drugi najvažniji faktor koji će osigurati opstanak njihovih preduzeća. Konačno, 9,2% je izjavilo da je finansiranje preduzeća putem zajmova ili programa NSRO-a za osiguravanje trenutnog povećanja likvidnosti najmanje važan faktor njihovog opstanka.

Na pitanje da li su uključeni u bilo kakvu pomoć za zajam ili programe NSRO-a, 71,9%, što znači 110 od 153 preduzeća iz uzorka, iz različitih razloga nisu mogli ili nisu želeli da se koriste nijednim finansijskim alatom. / ibna