Hrvatska: HTZ zadovoljna rezultatima u turizmu

Hrvatska: HTZ zadovoljna rezultatima u turizmu

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice (HTZ), u julu ove godine Hrvatska je ostvarila bolje turističke rezultate od konkurencije u mediteranskim zemljama i ostvarila 50% stranih dolazaka zabeleženih u julu 2019. godine, a i rezultati za januar-jul bili su bolji, sa 32% prošlogodišnjih dolazaka.

Analiza koju je sproveo HTZ zasniva se na zvaničnim turističkim podacima iz Španije, Portugala, Kipra i Turske za juli kao i za prvih sedam meseci ove godine, podvlačeći da Grčka, Francuska i Italija još nisu objavile svoje podatke za juli i avgust.

“Hrvatska putem svog sistema eVisitor ima pristup vrlo ažurnim, ako ne i najsavremenijim statistikama turizma u Evropi, a budući da mnoge druge zemlje nemaju sličan sistem, njihovi rezultati iz avgusta ne mogu se koristiti za poređenje,” rekao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Analiza podataka za jul ukazuje da se Hrvatska otvorila mnogo brže u prvom delu letnje sezone, što je dovelo do boljih rezultata i pozicioniranja u odnosu na druge zemlje.

U julu je u Hrvatsku došlo 2,5 miliona stranih turista, što je oko 50% od broja stranih dolazaka u julu 2019. godine, dok je u periodu od januara do jula ostvareno 3,3 miliona dolazaka ili 32% u odnosu na isti period prošle godine.

Španija, Portugal, Kipar i Turska su u analiziranom periodu imale znatno niže cifre dolazaka turista.

Španija je u julu ostvarila 25% dolazaka na godišnjem nivou, sa 2,5 miliona stranaca, i 13,3 miliona dolazaka u januaru-julu, što je 28% od broja u istom periodu prošle godine.

Portugal je zabeležio oko 306.000 dolazaka turista u julu ili 17% iz jula 2019. godine. Podaci za januar-jul još nisu dostupni.

Oko 65.000 turista stiglo je na Kipar u julu ove godine ili 12% u odnosu na prošlogodišnji jul i ukupno je zabeleženo 321.000 dolazaka turista u periodu od januara do jula ili 15% dolazaka u tom periodu prošle godine.

Turska je u julu ostvarila 933.000 dolazaka turista ili 14% prošlogodišnjeg julskog prometa, a oko 22% prošlogodišnjih rezultata ostvareno je u periodu od januara do jula sa 5,4 miliona dolazaka.

“HTZ smatra da su dodatni napori na promociji Hrvatske u drugim zemljama doveli do boljih rezultata, a većina turista dolazi iz Nemačke, Slovenije, Poljske, Češke, Austrije, Mađarske i drugih mesta. HTZ je nastavio sa fizičkim i drugim oblicima komunikacije sa turističkim udruženjima, vladama i diplomatskim misijama što je na kraju bilo presudno i, s obzirom na okolnosti i finansije koje smo imali, učinili smo sjajan posao,” zaključio je Staničić.