Hrvatska i Srbija nameravaju da intenziviraju privrednu saradnju

Hrvatska i Srbija nameravaju da intenziviraju privrednu saradnju

Privredne komore Srbije i Hrvatske u predstojećem periodu intenziviraće saradnju kako bi svojim članicama omogućile nove poslovne projekte, olakšano poslovanje i brže prevazilaženje posledica krize izazvane pandemijom COVID-19, saglasili su se predsednici privrednih komora Marko Čadež i Luka Burilović na sastanku u Zagrebu, na kojem je dogovoreno da se odži poslovni forum srpskih i hrvatskih privrednika u oktobru kao i druge aktivnosti na jačanju ekonomske saradnje.

Dve komore predlažu vladama da se, u  vreme kad i poslovni forum, u Beogradu održi i Zajednički odbor za sprovođenje i podsticanje ekonomske saradnje Srbije i Hrvatske, sa prioritetnim ciljem da se nađu rešenja za ubrzanje i olakšanje prelaska granica za privrednike.

“Fokus Poslovnog foruma privrednika biće na građevini, energetici i turizmu, sektorima najpogođenijim  posledicama krize, a planirana je i prezentacija  vina iz Srbije i Hrvatske. Cilj foruma je jačanje privredne saradnje, prepoznavanje i definisanje prioritetnih sektora za unapređenje saradnje, trgovine, ulaganja i zajedničkog nastupa na trećim tržištima,” saopšteno je iz Privredne komore Srbije.

Kako bi se na najbolji način predstavili vinski i gastronomski potencijali dve zemlje, srpski i hrvatski privrednici imaće priliku da  predstave svoje specijalitete na zajedničkoj prezentaciji proizvoda tokom Advent marketa koji se svake godine, tokom decembra, održava u Zagrebu.

Trgovinska razmena Srbije i Hrvatske je u porastu, o čemu svedoči podatak da je u prethodnih pet godina nivo razmene povećan za više od polovine i prošle godine dostigla je 1.086 milijardi evra.

„Posledice ove zdravstvene krize na privredu su velike, iako se situacija normalizirala u odnosu na same početke pandemije. Zbog toga smo raspravljali o načinima na koje HGK i PKS mogu intenzivirati saradnju i našim članicama već na jesen omogućiti nove poslovne projekte“, izjavio je Burilović i najavio osnivanje Zajedničkog odbora za promociju privrednih aktivnosti Hrvatske i Srbije u kojem će učestvovati predstavnici nadležnih ministarstava, carina te veterinarskih i fitosanitarnih inspekcija.

Problem je što je, za sada, većina važnijih sajmova u Srbiji otkazana, a samim time su i mnoge hrvatske kompanije izgubile platformu za plasman svojih proizvoda. Ta neizvesnost negativno utiče na privrednu klimu i zato HGK i PKS žele pomoći u stabilizacije situacije i poslati poruke da se poslovni odnosi, usprkos svemu, moraju nastaviti razvijati.