Hrvatska: Plutajući LNG terminal u Omišlju započinje probnim radom

Hrvatska: Plutajući LNG terminal u Omišlju započinje probnim radom

Probni rad plutajućeg terminala Omišalj na hrvatskom ostrvu Krku započeće u sredu, najavio je direktor kompanije LNG Hrvatska, Hrvoje Krehen.

Brod “LNG Hrvatska” uplovio je u utorak u Omišalj na ostrvu Krku, donoseći prve količine tečnog prirodnog gasa za probni rad plutajućeg terminala Omišalj.

Ovom prilikom ministar ekonomije i održivog razvoja Tomislav Ćorić rekao je da je Hrvatska sada dobila alternativni put snabdevanja i da je država time zauzela mesto na energetskoj mapi sveta.

Ovaj čin znači ostvarenje svega o čemu se sanjalo od 1993. godine, naglasio je ministar.

„LNG Hrvatska“ ima kapacitet skladištenja od 140 000 kubnih metara, sa nominalnim kapacitetom za regasifikaciju LNG-a od 300 000 m3 / h ili godišnjim kapacitetom od 2,6 milijardi kubnih metara.

„LNG Hrvatska“ je plutajuća jedinica za regasifikaciju skladišta (FSRU) i to će biti jedan od glavnih elemenata terminala. FSRU, koji ima najsavremenije sigurnosne sisteme, omogućiće pristajanje svih brodova za transport LNG-a kapaciteta od 3.500 do 265.000 kubnih metara.

Ćorić je rekao da je vlada obezbedila 100 miliona evra za sprovođenje ovog projekta i da je 101,4 miliona evra dobijeno kao grant iz fondova Evropske unije.

Čitav projekat izgradnje LNG terminala i nabavka plovila LNG Hrvatska koštao je 233,6 miliona evra. Preostala sredstva osigurali su hrvatska energetska kompanija HEP i operater gasovoda Plinacro.

Uveravajući lokalno stanovništvo u prednosti projekta, Ćorić je rekao da je terminal primenio najviše ekološke standarde i da će lokalna zajednica biti nagrađena svojevrsnom naknadom za obezbeđivanje lokacije za terminal.

Brod “LNG Hrvatska” je 21. novembra isplovio iz brodogradilišta “Viktor Lenac” prema španskoj luci Sagunto, gde je natovario LNG potreban za probno funkcionisanje terminala u Omišlju.

Brod je dugačak 280,17 metara, a širok 43 metra i ima bruto tonažu od 96.576 tona. Skladišni prostor sastoji se od četiri dela ukupnog kapaciteta 140.206 kubika.

FSRU brod – plutajuća jedinica za prihvat, skladištenje i rasplinjavanje sastavni je deo plutajućeg LNG terminala. Zajedno s brodom FSRU, plutajući LNG terminal čini gat, koji će moći pristati na najveće cisterne za LNG, pomoćna postrojenja i priključni plinovod do novog plinovoda Omišalj – Zlobin, koji terminal povezuje s hrvatskim transportom plina sistem.

Tehnički kapacitet terminala je gasifikacija 2,6 milijardi kubnih metara tečnog gasa godišnje. Svi kapaciteti zakupljeni su za naredne tri godine, do 2027. godine zakupljeno je 80% kapaciteta, a u narednim godinama, zaključno sa 2035., oko polovine kapaciteta.

Povrat investicije očekuje se već zakupom od 0,52 milijarde kubnih metara prirodnog gasa godišnje. Godišnji operativni troškovi procenjuju se na 13 miliona evra.