Hrvatska: Poljoprivredna komora poziva građane da kupuju domaće proizvode

Hrvatska: Poljoprivredna komora poziva građane da kupuju domaće proizvode

Hrvatska poljoprivredna komora (HPK) pozvala je u ponedeljak građane da tokom decembra kupuju lokalno uzgajane i proizvedene proizvode i tako povećavaju prodaju domaćih proizvoda i podržavaju rad na domaćim farmama.

Predstavnici HPK-a rekli su na konferenciji za novinare u Zagrebu da bi očuvanje domaće poljoprivredne proizvodnje moglo biti moguće uz povećanu svest o kupovini i potrošnji domaće hrane i proizvoda.

„Uskoro ulazimo u decembar, mesec koji je uvek obeležen najvećom potrošnjom, i iako smo u godini kada se borimo protiv COVID-19, verujemo da je ovo još jedna prilika da pokažemo svoj poljoprivredni patriotizam“,rekla je na konferenciji za novinare Tajana Radić iz Komore.

Naglasila je da je do sada ove godine zabilježen značajan porast otkupa proizvoda sa lokalnih porodičnih farmi i pozvala na promociju hrvatske poljoprivredne proizvodnje, što je, kako je rekla, način da se “pomogne da se doprinese rast (nacionalne) ekonomije “.

Predstavnici HPK rekli su da je ova godina, koju je obeležila pandemija COVID-19, takođe podigla svest o jačanju samodovoljnosti u poljoprivredi i zaštiti domaće proizvodnje.

Hrvati su tokom božićnih i novogodišnjih praznika 2019. potrošili oko 15,3 milijardi kuna, što je za pola milijarde kuna više nego u odgovarajućem periodu 2018. godine, rekla je Radić.

Ove godine će potrošnja verovatno biti smanjena zbog zdravstvene krize, međutim, ovo je prilika da se fokusiramo na ono što kupujemo, dodala je Radić.

Prema nekim procenama, Hrvati troše više od 28% kućnog budžeta na hranu, a sličan odnos očekuje se i tokom božićnih praznika.

“Svaka kuna potrošena na kupovinu lokalnih proizvoda umnožava efekat na rast i razvoj hrvatske poljoprivrede i privrede”, rekla je RAdić.

Tokom konferencije za novinare, Komora je predstavila projekat pod nazivom „Plavi Ceker“ koji je pokrenuo Grad Zagreb s ciljem promocije visokokvalitetnih poljoprivrednih proizvoda i hrane koju proizvode domaća preduzeća iz svih delova Hrvatske.

Svrha projekta je pomoći malim i srednjim preduzećima u marketingu svojih proizvoda na zagrebačkom tržištu.