
Vazdušni prevoznik SAS planira za sledeću letnju sezonu da uvede liniju Kopenhagen – Zadar koja je prvobitno trebalo da saobraća ovog leta, ali je zbog izbijanja globalne pandemije ovaj plan napušten i reprogramiran.
Kako je najavljeno iz SAS, ruta bi trebalo da saobraća od kraja juna do sredine avgusta, što je vrlo kratko u poređenju sa ostalim linijama ove avio-kompanije koje saobraćaju prema Hrvatskoj uglavnom od aprila do kraja septembra.
Ruta Kopenhagen – Zadar saobraćaće dva puta nedeljno, svakog utorka i subote, avionima CRJ900 koji imaju kapacitet od 90 mesta.
Sledeće leto SAS planira da saobraća do Pule, Splita i aerodroma Dubrovnik iz brojnih skandinavskih gradova (Kopenhagen, Oslo, Stavanger, Geteborg, Stokholm, Arhus, Bergen i Kristiansand), ali će realizacija tih letova pre svega zavisiti od epidemiološke situacije i potražnje .
Važno je da je SAS u letnjem redu letenja za sledeću godinu pustio u prodaju sve rute za Hrvatsku od letnje sezone 2019. godine, procenjujući u ovom trenutku da će sledeće godine potražnja za Hrvatskom biti znatno bolja nego ove godine.
Kao i sve druge aviokompanije, i SAS beleži značajan pad broja putnika i prihoda. Popunjenost (faktor opterećenja kabine) aviona kompanije Scandinavian Airlines iznosila je 50,6% u julu, 46,7% u avgustu, samo 35,8% u septembru i 37,3% u oktobru.
Ovog leta SAS je smanjio red vožnje za Pulu i Split, dok redovnih letova za Dubrovnik nije bilo. Pula je imala direktnu vezu sa Kopenhagenom, dok je Split imao četiri rute do / iz Stokholma, Kopenhagena, Osla i Geteborga.
Takođe, dobra vest za Hrvatsku je da korejski niskotarifni prevoznik T’Vai Air uskoro želi da započne letove iz Seula u Hrvatsku. Glavni razlog je činjenica da Hrvatsku godišnje poseti oko pola miliona korejskih turista.
Mediji specijalizovani za avio putovanja izveštavaju da je povodom obeležavanja desete godišnjice kompanije, izvršni direktor Hong-Geun Jung najavio da želi da avio kompanija brzo reaguje u postpandemijskom svetu kada se međunarodna putovanja nastave i nabavi letelice širokog trupa za obavljanje srednjih i dugih linija do Hrvatske, Australije i Kirgistana.
„T’Vai je dobio sve potrebne dozvole za pokretanje do četiri nedeljna komercijalna leta između Seula i Hrvatske“, rekao je Hong-Geun Jung.
T’Vai Air trenutno u svojoj floti ima oko trideset uskotrupnih aviona Boeing, a pre pandemije koronavirusa obavljali su letove za Aziju i Rusiju.