Hrvatska: Smanjenje emisije CO2 na zagrebačkom aerodromu prepoznato dodelom sertifikata ACI nivoa 3

Hrvatska: Smanjenje emisije CO2 na zagrebačkom aerodromu prepoznato dodelom sertifikata ACI nivoa 3

Međunarodni aerodrom Zagreb je od Međunarodnog udruženja aerodroma – ACI (Airport Council International) sertifikat kojim se potvrđuje nivo 3 upravljanja i smanjenja emisije CO2 u svakodnevnim aerodromskim aktivnostima, javlja HRturizam.

Prema klasifikaciji globalnog programa ACI ACA (Airport Carbon Accreditation) ovaj nivo nosi naziv „Optimizacija“ i predstavlja značajan korak prema ispunjenju opredeljenosti zagrebačkog aerodroma za postizanje nulte emisije CO2 do 2050. godine.

Program na bazi dostavljenih podataka nezavisno procenjuje i prepoznaje napore aerodroma u upravljanju i smanjenju emisije ugljenika. Program merenja ovog nivoa certifikata podrazumeva i uključenost svih dionika i poslovnih partnera aerodroma (kompanije, razni zakupci, ugostiteljstvo, trgovine itd.), koji svojim aktivnostima unutar aerodrome imaju uticaj na emisiju CO2.

Aerodrom Franjo Tuđman prvi je u Republici Hrvatskoj koji je dostigao ACI-ACA nivo 3, što je rezultat opsežnog programa različitih aktivnosti poslednjih godina, koje za cilj imaju smanjenje emisije ugljenika.

“Međunarodni aerodrom Zagreb posvećen je primeni poslovnih rešenja koja za cilj imaju smanjenje negativnih uticaja na okolinu. Dostizanje nivoa 3 prema ACI-ACA klasifikaciji je veoma važan korak u tim nastojanjima.  Naš je cilj i opredeljenje u poslovnim aktivnostima aerodroma da dostignemo nultu emisiju CO2 do 2050. godine i bićemo ustrajni na tom putu” izjavio je Huseyin Bahadir Bedir, predsjednik Uprave MZLZ d.d.

Aerodrom je poslednjih godina uve0 širok spektar mera upravljanja energijom koje su omogućile praćenje i smanjenje ukupne potrošnje energije kao što su ugradnja efikasne LED rasvete, rekonstrukcija niskog napona u trafostanici 2, rekonstrukcija kotlovnice, rekonstrukcija i modernizacija podstanice za grejanje/hlađenje u upravnoj zgradi te proizvodnja tople vode pomoću sunčanih kolektora. Zahvaljujući svim tim aktivnostima, emisija ugljenika na aerodromu smanjena je za 4% između 2017. i 2019. godine, usprkos značajnom povećanju broja putnika u tom periodu.

Prema budućim planovima u planu je izgradnja fotonaponske elektrane koja će omogućiti direktno pretvaranje sunčeve energije u električnu te zamenu postojećih vozila i opreme na ekološki prihvatljiv način.