Kako je koronavirus promenio potrošačke navike Grka

Kako je koronavirus promenio potrošačke navike Grka

Kao što se očekivalo, novi koronavirus takođe je uticao na prodaju hrane na malo. Nielsen istraživanja pokazuju da se prodaja u ključnim kategorijama povećava iznad 200%, sa velikim porastom prometa deterdženata, antibakterijskih maramica i gelova (preko 700%), kao i velikom potražnjom za rižom, testeninom, mahunarkama i mlekom.

Povećana potražnja za ovim proizvodima primećena je nedelju dana pre Čistog ponedeljka, kada je utvrđen prvi slučaj zaraze koronavirusom u Grčkoj (26/2), a potražnja eskalira do danas.

Upoređujući ukupnu prodaju u nedelji pred Čist ponedeljak (24.02.20. – 01.03.20.) sa odgovarajućom prošlogodišnjom (04.03.19. – 10.3.19.), na ukupnom maloprodajnom tržištu (prodavnice prehrambenih proizvoda preko 100 kvadratnih metara), u kontinentalnoj Grčkoj i na Kritu (bez ostrva) pokazali su dvocifreno povećanje vrednosti na + 23,9%.

Po regionima

Gledajući pojedine regione Grčke, najveća stopa rasta zabeležena je, kako se i očekivalo, u Solunu, sa 36,4%, jer je tamo zabeležen prvi slučaj zaraze koronavirusa, a slede Makedonija-Trakija sa 29,4%, kao i Atika sa 29,1%.

Nielsen merenje pokazuje značajno povećanje vrednosti prodaje u pet kategorija proizvoda, i to: tečni deterdženti / dezinfekciona sredstva (povećanje od 721%), maramice i antibakterijski proizvodi (povećanje od 709,3%), antiseptičke tečnosti (povećanje za 495,5%), sapuni (povećanje za 204%) i hlor (porast 85,5%).

Hrana

U skladu s tim, u vezi s hranom, na prvom mestu preferencija potrošača je brašno, čija je prodaja porasla za 141,9%, zatim testenina sa 140,1%, mahunarke sa 136,4%, riža sa 126%, 2% i dehidrirano mleko sa porast od 90,7%.

Kada su u pitanju pojedinačne kategorije proizvoda za široku potrošnju, najpozitivniji trendovi odnosili su se na kategorije proizvoda za kućnu i ličnu higijenu, koje su porasle za 44,2%, odnosno 40,4%. Prodaja hrane i pića u celini porasli su za 23,9%, svježi i vagani proizvodi takođe su pokazali dvocifren trend povećanja prodaje od + 15,2%, kao i druge kategorije (odeća, električni uređaji, knjige, alati, baštenska oprema, auto oprema , kućni aparati itd.) od + 17%. / ibna