Kakva će biti infrastruktura u istočnom Mediteranu u narednoj deceniji?

Kakva će biti infrastruktura u istočnom Mediteranu u narednoj deceniji?

Ulaganja u koridor Orient-East-Med, koji prolazi kroz Grčku u okviru Transevropske transportne mreže (TEN-T), generisaće mogućnosti za 705.000 novih radnih mesta i 170 milijardi dodatnih BDP-a za period 2017-2030, izjavila je evropski komesar za saobraćaj, Violeta Bulc, koja je učestvovala na ekonomskoj konferenciji “Infrastruktura u Grčkoj i istočnom Mediteranu u narednoj deceniji”.

„Ovo je vrlo jasna poruka onima koji rade na pripremi ili završetku bilo kojeg projekta koji se odnosi na ovaj koridor: vredno je pojačati sve napore da se ti projekti završe na vreme – koristi za region će biti značajne“, naglasila je ona. Govoreći više o TEN-T projektu, Violeta Bulc je naglasila da će 800.000 dodatnih radnih mesta biti dostupno u odnosu na 2016. godinu kao rezultat završetka osnovne mreže, koja će dodati 1,6% evropskom BDP-u – “očekuje se da će se ti brojevi povećati nakon 2030, kada će ekonomija imati koristi od same srži programa“.

Povezanost u Evropi, prema njenim rečima, deluje kao katalizator mirnog suživota zemalja kontinenta.

Ona je istakla da je 70% sredstava u sektoru transporta vezano za železnice i pozvala Grčku da iskoristi priliku da postane transportno čvorište.

„Do 2030. godine videćete potpuno novi železnički sistem u Evropi. Umesto 40.000 propisa, imat ćemo samo 16.000. Oni će definisati sistem i pojednostaviti transport“, rekla je komesar EU, koja je takođe povezala transportnu strategiju sa klimatskim ciljevima.

Sa svoje strane, predsednik Odbora direktora DESFA-e razradio je desetogodišnji razvojni program kompanije, “čiji je deo već u fazi implementacije za 2019. godinu i sadrži važna pitanja prodiranja plina na grčko i međunarodno tržište”. U tom kontekstu, on se pozvao na male kapacitete LNG objekata za punjenje LNG goriva.

“Snabdevanje – kako je naglasio – biće obavljeno malim brodovima od LNG stanice DESFA u Revithousi (u Megarskom zalivu) do luke Pirej. U isto vreme, malo veći brodovi moći će da napune dodatna skladišta u drugim većim lukama kao što je Patra”.

Pozivajući se na tankere punionice LNG, Theodoros Zitounis je napomenuo da je to “projekat koji je u fazi odabira izvođača radova, s ciljem direktnog povećanja prodora prirodnog gasa u područja daleko od mreže cevovoda”.

Pored toga, on je istakao interkonekciju centralne mreže (NNGS) sa međunarodnim projektima gasovoda, kao što su gasovod TAP i gasni interkonektor IGB Grčka-Bugarska.

„Siguran model za EU ​​je stvaranje mnogo alternativnih načina snabdevanja tržišta u zdravom konkurentnom okruženju koje će rezultirati niskim troškovima energije, čime će se poboljšati konkurentnost evropske ekonomije i bezbednost opskrbe energetskim resursima, osiguravajući trajni mir i stabilnost“, naglasio je predsjedavajući DESFA./ibna