Nielsen Research: Promene u dnevnim navikama Grka zbog COVID-19

Nielsen Research: Promene u dnevnim navikama Grka zbog COVID-19

Svakodnevni život Grka, zbog širenja koronavirusa, drastično se menja a rezultat su i velike promene u svakodnevnim potrošačkim navikama građana. Prema nedavnom istraživanju Nielsena, 49% Grka kaže da planiraju da smanje fizičke posete prodavnicamai  supermarketima, kao i da će pokušati da što više ograniče kontakt / interakciju sa drugim ljudima.

U isto vreme, izgleda da je njihova namera uticala na vrstu prodavnica u koje nameravaju da idu, pošto žele da smanje broj odlazaka u kupovinu tako što će kupovati veće količine. Kao takve, među različitim tipovima prodavnica, najveći rast prometa imaju veće prodavnice, one preko 2.500 m2, i to po stopi od + 20,1%, a slede ih veliki supermarketi (komercijalna površina od 1000 do 2500 m2), koji su povećali prodaju za + 12,1%, u poređenju sa prvim tromesečjem 2019. godine.

Hrana kod kuće!

Istovremeno, 46% Grka je reklo da zbog pandemije namerava da kuha i jede više kod kuće kažu nalazi iste studije. Ovaj trend potvrđuju podaci o prometu maloprodaje, jer su mnoge kategorije povezane sa kuvanjem i poslastičarstvom pokazale impresivne stope rasta tokom pandemije. Indikativno, tu su brašno (+ 141,3%), so (+ 55,8%), pavlaka (+ 33,0%), jaja (+ 36,9%), kao i margarin (+ 22,5%).

Činjenica da potrošači sada provode puno više vremena kod kuće takođe je povećala konzumaciju različitih kategorija grickalica, poput orašastih plodova (+ 29,9%), čokolade (+ 14,5%) i keksa (+ 10,8%).

S druge strane, na osnovu Nielsenovih merenja u maloprodaji, neke od najvažnijih kategorija alkoholnih pića, uključujući votku, pokazale su značajno usporavanje trenda, i to na -2,2% u poređenju sa odgovarajućim periodom u 2019. godini, dok je pad za kategoriju piva dvocifren (-11,1%). Izuzetak je kategorija Ouzo i Csipouro koja raste za 23,2% u odnosu na prošlu godinu.

Važna i istovremeno apsolutno očekivana je promena potrošačkih navika u pogledu čistoće i lične higijene. 88% Grka je reklo da zbog COVID-19 mnogo češće pere ruke, što potvrđuju podaci o prodaji u kategoriji sapuna (tečnh i običnih), koja je više nego udvostručila prodaju (+ 208,4%).

Konačno, kategorije hlora i sredstava za čišćenje u domaćinstvu i dalje rastu za 155,8%, odnosno 123,3%, što takođe potvrđuje izjavu 67% Grka da zbog pandemije čiste kuću mnogo češće u odnosu na raniji period. / ibna