Očekuje se da će LNG “osvojiti” istočni Mediteran

Očekuje se da će LNG “osvojiti” istočni Mediteran

Lanac snabdevanja ukapljenim prirodnim gasom (LNG) i planovi za snabdevanje brodovima u istočnom Mediteranu bili su predmet rasprave, fokusirajući pritom interes kiparskih vladinih funkcionera i predstavnika pomorskog i energetskog sektora, na posebnom događaju programa Poseidon Med II u Limassolu, u čijoj organizaciji je učestvovala i EU.

Zamenik ministra pomorstva Republike Kipar, Natasha Pilidou, naglasila je potrebu pravovremene pripremu pomorskih kapaciteta za postizanje međunarodnih ekoloških ciljeva koji su postavljeni, uz pozdravljanje doprinosa programa, kao što je Poseidon Med II razvoju realnih rešenja u tom smeru.

George Polichroniou, glavni koordinator DEPA-inih strategija, razvojnih, administrativnih i IT aktivnosti, objavio je program BlueHUBS, koji u praksi primenjuje nalaze Poseidon Med II, sa razvojem infrastrukture za punjenje LNG plovila u lukama šireg regiona istočnog Mediterana (Pirej, Limasol, Heraklion).

Konkretno, planove za punjenje LNG plovila na Kipru predstavila je Stella Fife, koordinatorka evropskog programa u Bunkernetu.

Poseban akcenat je stavljen na uspostavljanje LNG tržišta na Kipru (u okviru programa CYnergi), raspoređivanje plutajućeg skladišta za regasifikaciju (FSRU) u okviru projekta CiprusGas2EU, izgradnje LNG Bunkering broda, sa sedištem u Limasolu, dva mobilna skladišta LCNG i tri LNG tankera (po programu BlueHUBS).

LNG stanica u Revithoussi, kao glavni izvor snabdevanja LNG-om u regionu, i razvoj male infrastrukture predstavljen je od strane DESFA-inog direktora korporativnog razvoja Josepha Florentina.

Panayiotis Mitrou, direktor tehnologije i inovacija u razvoju pomorstva i offshore poslovanja u Lloyd’s Register South Europe, naglasio je da su postavljeni bezbednosni i obrazovni standardi za sigurno provođenje operacija LNG-a za ponovno punjenje u istočnom Mediteranu.

Učesnici su izrazili prednosti LNG-a, u poređenju sa drugim gorivima, infrastrukturnim pitanjima, bezbednošću i modernizacijom brodova, kao i sprovođenjem kiparskih planova, dok je pokrenuto pitanje da li je pomorska industrija spremna da pređe na LNG.

Podsjeća se da je program Poseidon Med II putokaz za široko usvajanje LNG-a kao sigurnog, ekološki prihvatljivog i održivog alternativnog goriva u brodarstvu, potičući morski transport u istočnom Mediteranu ka „zelenoj“ budućnosti.

Program, koji je sufinansiran od strane EU, sprovodi se u tri zemlje – Grčkoj, Italiji i Kipru – uz učešće šest evropskih luka (Pirej, Patras, Heraklion, Igoumenica, Limasol i Venecija), zajedno sa LNG terminal u Revithoussa./ibna