Potpisan ugovor o izgradnji mosta na reci Savi

Potpisan ugovor o izgradnji mosta na reci Savi

Delegacije Bosne i Hercegovine i Hrvatske potpisale su danas ugovor o izgradnji mosta preko reke Save, u blizini Gradiške na severu BiH. Ugovor je dugo čekan jer je autoput u Republici Srpskoj, od Banje Luke do Save, završen pre mnogo godina, ali je kraj tog puta bio u livadi. Sada je moguće očekivati ​​da će autoput biti produžen na drugu stranu reke, u Hrvatsku i dalje na autoput Zagreb-Begrad.

Direktor Autoputevi Republike Srpske, Dušan Topić, rekao medijima je danas potpisan ugovor sa kompanijama koje će graditi most na Savi i da bi izgradnja mogla početi za mesec dana.

Topić je kazao da su ugovor potpisali predstavnici Ministarstva prometa i komunikacija BiH, kompanije Hrvatske ceste u ime investitora, te predstavnici Integral Inženjeringa iz Laktaša u ime izvođača.

Pored ove kompanije, hrvatske kompanije “Đuro Đaković Montaža” i “Zagreb-Montaža” će biti u konzorciju koji će graditi most.

“Ovo je vrlo važan dan jer od danas nema povratka, nego postoji samo put napred. Potpisivanjem ugovora sve strane su preuzele veliku obavezu i odgovornost“, rekao je Topić.

Prema njegovim rečima, tender za izbor nadzornog tela trebao bi biti završen za mesec dana.

„Za to vreme, izvođač radova bi trebao mobilizisati svoje kapacitete kako bi se stvorili uslovi za početak rada za mesec dana. Cilj nam je da iskoristimo što je moguće više vremena pre zime i da planiramo većinu radova za narednu godinu. Rok za završetak radova je 30 meseci, a to je dovoljno vremena da se završe”, rekao je Topić.

On je dodao da je važno da se od danas ugovarač angažuje u nabavci čeličnih materijala.

“Most će biti čelične konstrukcije, koja je u našem regionu retka, tako da će trebati vremena da se obezbede kvalitetni materijali, a zatim da se započne radionička proizvodnja elemenata koji će se montirati na gradilištu”, rekao je Topić.

Radovi su vredni 19,54 miliona evra bez PDV-a, a izgradnju finansiraju podjednako BiH i Hrvatska.

Most će biti dug 426 metara i širok 22,6 m i imaće po dve saobraćajne trake u svakom pravcu. Po završetku mosta planirana je izgradnja odvojenih graničnih prelaza koji će omogućiti brži protok ljudi i robe. Kako se sadašnji granični prelaz nalazi u centru Gradiške, a nakon izgradnje mosta će biti dislociran, građani će konačno početi da žive bez saobraćajnih gužvi na granici.