Slovenija: Adria Mobil drži balans usprkos krizi sa koronavirusom

Slovenija: Adria Mobil drži balans usprkos krizi sa koronavirusom

Slovenačka kompanija Adria Mobil planira da delimično nadoknadi pad zbog koronavirusa do kraja godine, rekla je za STA generalna direktorica Sonja Gole. Potražnja potrošača se vraća i kompanija ne planira otpuštanja ako epidemiološki status ostane povoljan.

Proizvođač kampera obustavio je poslovanje sredinom marta zbog epidemije i kasnije je bio među prvim slovenačkim kompanijama koji su započeli proizvodnju. Montažne linije počele su ponovo da se pokreću sredinom aprila, međutim, kompanija neće moći u potpunosti da dostigne planirane rezultate.

Ipak, Gole sa zadovoljstvom vidi da narudžbe nisu otkazane i da je potražnja obnovljena krajem maja.

U periodu januar-juni “kompanija je izgubila 2.000 proizvoda ili 20% proizvodnje zbog pandemije u poređenju s istim periodom prošle godine”, rekla je generalni direktor u nedavnom intervjuu za STA dodajući da će ubrzati proizvodnju nastojeći da nadoknadi gubitke što je više moguće.

Jedan od vodećih evropskih proizvođača kampera realističan je u pogledu rezultata tokom pandemije, a reakcija tržišta pokazala je nesigurnu situaciju. Kompanija se priprema za različite scenarije u zavisnosti od stanja na tržištu, ali je takođe optimistična zbog povećane potražnje i stabilnih poslovnih rezultata.

Kompanija je morala da se prilagodi novim okolnostima, kako u pogledu primene mera bezbednosti, tako i zbog novih tržišnih uslova.

Posle ponovnog pokretanja poslovanja u aprilu, kompanija iz Novog Mesta je uvela fleksibilno radno vreme kako bi sprečila gužve i povećala predostrožnost. Do sada je bila uspešna u sprečavanju zaraze među svojih 1.100 radnika.

U međuvremenu, mere zabrane onemogućile su Adria Mobil-u da predstavi svoja nova vozila za rekreaciju na prvoj godišnjoj izložbi. Međutim, kompanija je osmislila virtuelnu prezentaciju najnovijih proizvoda.

Adria Mobil nije delila otkaze zbog posledica pandemije, osim nekoliko njihovih podružnica. Gole veruje da bi kompanija u slučaju povoljnih epidemioloških dešavanja mogla čak i zaposliti dodatno osoblje.

Tržišni udeo kompanije u Evropi trenutno iznosi 6,6% ili iznad 8% kada su u pitanju kamp prikolice. „To je najveći tržišni udeo kompanije u poslednjih 20 godina“, rekla je Gole.

Kompanija takođe ulaže u proširenje svojih kapaciteta, modernizaciju tehnologije i smanjenje emisije ugljenika postavljanjem novog objekta.

Francuski proizvođač mobilnih kućica Trigano kupio je Adria Mobil krajem 2017. godine. Prisutna je u većini zemalja i beleži najbolje rezultate u Nemačkoj, skandinavskim zemljama i Francuskoj, pri čemu je prodaja u Sloveniji dostigla skoro 1% od ukupne vrednosti prodaje.