Slovenija radi na planu za oporavak turizma

Slovenija radi na planu za oporavak turizma

Slovenački turizam će ove godine pretrpeti pad od 70% turista iz inostranstva, ali Slovenci provode praznike u zemlji u velikom broju, posebno zbog turističkih vaučera koje država deli za pomoć industriji, što će donekle nadoknaditi gubitak, tako će da ukupni pad iznositi oko 50%.

Da bi turističku industriju prilagodili novoj stvarnosti koja je rezultat pandemije koronavirusa, slovenački partneri rade na planu oporavka, objavila je Turistička zajednica Slovenije (STO).

STO je svesna da će ljudi uvek želeti da putuju, ali ne po svaku cenu, već do „odredišta koja mogu garantovati bezbedno i istovremeno prijatno iskustvo“, rekla je direktorica STO Maja Pak u saopštenju.

STO tako sarađuje sa Ministarstvom ekonomije, predstavnicima turističke industrije, udruženjima proizvođača i menadžerima destinacija na pripremi plana oporavka slovenačkog turizma.

Dokument će digitalizovati i optimizovati marketing i promociju kako bi ih uskladio sa novim navikama putnika i doneo nove kriterije za procenu uspeha u turizmu.

Otkako je koronavirus u martu došao u zemlju, STO je pokrenula nekoliko kampanja, fokusirajući se na promociju Slovenije kao zelene, bezbedne i odgovorne destinacije.

Nedavno je Virtuoso Travel Week-u, internet događaju koji promoviše butik i luksuzni turizam, prisustvovalo preko 4.000 turističkih agenata i menadžera destinacija iz 96 zemalja.

STO takođe poboljšava komunikaciju sa stranim preduzećima predstavljajući nove projekte. Jedan je digitalna platforma koja putničkim agentima omogućava da prodube svoje znanje o Sloveniji i potencijalno je uključe među svoje destinacije.

Podaci Svetskog saveta za putovanja i turizam (WTTC) pokazuju da je interesovanje za putovanja još uvek ispod prošlogodišnjeg, ali uprkos padu interesovanja od 20%, Evropa je i dalje najpoželjnija turistička destinacija.