Saobraćajna nesreća dogodila se blizu Sremske Mitrovice, kada je nastradao biciklista dok ga je obilazio kamion. Od posledica teških povreda umro je u bolnici.
Policija istražuje da li je došlo i do fizičkog kontakta kamiona i bicikliste. Ovim povodom su profesionalni biciklisti, koji provode više sati na otvorenom putu, objasnili za Kurir televiziju na koji način se dešavaju nesreće na putu i čega bi trebalo da se pridržava svaki učesnik saobraćaja.
BICIKLISTIČKA TRKA BEOGRAD–BANJALUKA PREDSTAVLJA SIMBOL SPAJANJA SRPSKOG NARODA! Šapić: pozdravio učesnike 18. takmičenja Foto: Beoinfo
Aleksandar i kćerka Lana Gavrilović iz Mitrovačkog Trietlon kluba svakodnevno provode od tri do četiri sata na biciklu trenirajući, i to na otvorenom putu. O tome koliko se osećaju bezbedno u saobraćaju, kažu da vrlo često imaju kritične situacije.
Kamioni često ne obraćaju mnogo pažnju na brzinu svog kretenja, što stvara veliki problem biciklistima, te takođe, prolaze blizu njih ne pomišljajući šta sve može da se dogodi.
– Najčešće kamioni su ti koji nam prave najviše problema, prolaze mnogo blizu biciklista i stvarno često se dešavaju kritične situacije na treningu – rekla je Lana, na šta se i nadovezao njen otac koji se najviše brine za njenu bezbednost:
– Ljudi ga potcenjuju, on je izuzetno brz. Idemo 3, 40, 50 km na sat, a oni nit’ nas vide, nit’ nas čuju, samo se pojavimo. Tako da, na otvorenom putu nam veliki problem prave vozači koji jednostavno, mogu da kažem, su neuviđajni. Prolaze jako blizu nas, kažem, nije problem, Lana ima 46 kila. Kad kamion blizu prođe nju, on nju oduva sa puta. Sam vetar je oduva i to koliko puta se desi bez fizičkog kontakta.
Lana je inače bila i državna prvakinja u triatlonu koji obuhvata tri discipline, plivanje, trčanje i biciklizam. Kako je vrlo važno trenirati, ona ne sme propuštati treninge, tako da pokušavaju da pronađu manje frekventne trase.
– Mi kao biciklisti se trudimo samo da oblačimo što uočljivije boje da bi nas kamioni videli, generalno da bi nas videli vozači motornih vozila i to je to što mi možemo da uradimo – istakla je Lana.
Gavrilović ipak zaključuje da i bicikloisti stvaraju veliki problem vozačima automobila, a pogotovo oni koji ne poštuju sve propise sigurnosti.
– Mislim da je poštovanje prema biciklistima u našoj zemlji na najmanjem mogućem nivou. S druge strane, biciklisti prave stvarno jako puno problema, ali ja kad siđem s bicikla, sednem u kola i onda imam drugu vrstu problema, onda su to biciklisti koji uveče voze bez svetala, apsolutno ga ne vidim, sve do zadnjeg trenutka kad priđem njemu, bez reflektujućeg prsluka, to teško da ćete nekog videti. Ne mogu da tvrdim, ali po načinu vožnje reko bih da su dobar deo njih i pod dejstvom alkohola. Tako ne bi mogao da vozi čovek koji dobro rasuđuje. Tako da, imam problema i sa jedne i sa druge strane, od biciklista do vozača drugih vozila. Vozači kamiona kad uđu u tako neko veliko vozilo, osećaju se silno – rekao je Gavrilović.
Ipak, kažu Gavrilovići, da naši zakoni koji regulišu kretanje biciklista jesu dobri, ali njihova primena, barem kada je u pitanju otvoren put, možda i nije dovoljna.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir televizija je dostupna na kanalu broj 109 za korisnike MTS Iris TV, na kanalu 9 za korisnike m:SAT TV, Supernova i Yettel Hipernet TV, na kanalu 108 za korisnike BeotelNet, na kanalu 8 za korisnike Orion telekoma i na kanalu broj 112 za korisnike Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme M:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.
Kurir.rs