Slušaj vest

Kada je očajnički potrebna mobilizacija opozicionih aktivista, na društvenim mrežama se po pravilu uključuje određena grupa korisnika čija je jedini zadatak da zapale vatru. Trenutno je aktiviran upravo taj mod delovanja, pre svega na mreži Iks (bivši Tviter). Cilj je da se “napumpa” zapaljiva atmosfera pred veliki protest najavljen za subotu, 15. mart, u Beogradu. Na tom poslu posebno se ističe jedna trojka koja ne deli samo istog poslodavca i isto mišljenje o nasilnom prevratu u državi, već ima i istog političkog mentora – Dragana Đilasa.

Najagilniju kampanju da se ohrabre ljudi na obračun sa neistomišljenicima i unapred opravda nasilje na subotnjem skupu vode Vanja Bahilj sa svog naloga “Koza na štiklama” na Iksu, Marko Marjanović sa svog naloga “Kristal Met Dejmon” i Nikola Parun na nalogu “Toliko.”.

koza.jpg
Kristal Met Dejmon, Koza na štiklama i Toliko. iliti Marko Marjanović, Vanja Bahilj i Nikola Parun Foto: Printscreen, Kurir Televizija

Prateći poruke koje oni šalju tokom četiri meseca protesta i blokada jasno je da se priča od mirnih građanskih protesta postepeno preoblikuje i pretvara u nasilje kao jedini poželjan scenario. Prema retorici koju diktiraju Đilas, Marinika Tepić i ostali iz opozicije preko svojih medija i ovih tviteraša, kulminacija treba da nastupi na skupu 15. marta. U prethodnim danima, sasvim je uočljivo da pomenuta trojka “vodi” svoje pratioce ka mišljenju da je nasilje opravdano, te ih poziva da ga primene bez ustručavanja, jer je destabilizacija zemlje pravedan cilj.

Objave na X-u glavnih Đilasovih štihova Foto: x

 Njihove objave na Iksu, gotovo po pravilu praćene smišljenim svađama, žestokim psovkama i uvredama, nisu ništa drugo do raspirivanje atmosfere tenzija.

Marjanović (Kristal Met Dejmon) je, između ostalog, 3. marta napisao: “Još 12 dana do državnog udara”, a Bahilj i Parun prate sa sličnom retorikom, pozivaju na nasilje i obračun sa neistomišljenicima.

Zapravo, oni pišu ono što građanima serviraju Đilas i Marinika kad god dođu u priliku. Poslednja sednica parlamenta je najbolji dokaz za to. Đilas je dobro poznat po kratkom fitilju i izazivanju nasilja, što je demonstrirao krajem prošle godine kada je zajedno sa obezbeđenjem napao mlade aktiviste koji su lepili plakate samo zato što mu se nije svidelo šta na njima piše. Dok su mladi iz SNS tada obavljali uobičajene stranačke aktivnosti, Đilas im je prišao zajedno sa ličnim obezbeđenjem i napao ih fizički, prvo ih odgurujući, a zatim i udarajući, sve uz povike “Šta to radiš pi*ka ti materina?!”.

Udruženost na društvenim mrežama “Koze na štiklama”, “Kristal Meta Dejmona” i Nikole Paruna nije nimalo slučajna ako se zaviri u tokove novca i interese koji su ih povezali. Sve troje su zaposleni u firmi Ovation BBDO.

Ovation.jpg
Dragoslav Ilić, saradnik Dragana Đilasa je suvlasnik firme Ovation Foto: Printscreen

Uvidom u javno dostupne podatke Agencije za privredne registre (APR) otkriva se da je suvlasnik te firme Đilasov partner Dragoslav Ilić. Ilić je sa Đilasom vlasnik firme Multikom group, a suvlasnik je Ovation BBDO (kompanije sestre), u kojoj rade Marjanović, Bahilj. Postavlja se pitanje da li je slučajnost da upravo oni, koji se gotovo isključivo bave aktivizmom na mrežama i širenjem radikalnih poruka sa pozivima na nasilje, rade za firmu u kojoj je Đilasov poslovni partner vlasnik?

Multikom.jpeg
Multikom group Dragana Đilasa i njene kompanije sestre Foto: Printscreen

Ako se zna da danas svaka kompanija ili pojedinac mora da plati ukoliko žele da njihova poruka dođe do što većeg broja ljudi na društvenim mrežama, teško je poverovati da ovaj vatreni aktivizam “Koze na štiklama”, “Kristal Met Dejmona” i Nikole Paruna, 24 sata dnevno i sedam dana u nedelji, ide iz čistog entuzijazma.

dragan Đilas.jpg
Multikom na APR-u i članovi: Dragan Đilas i Dragoslav Ilić Foto: Printscreen

Njihove objave ne deluju spontano, već prilično koordinisano, sa jasno definisanim narativom koji uključuje pozive na nerede, napade na neistomišljenike, pa čak i zagovaranje državnog udara. Treba se samo zamisliti: Ko bi od takvog scenarija politički profitirao? Jesu li su Marjanović, Bahilj i Parun angažovani po zadatku kako bi podsticali nasilje pred završni protest? Da li njihova agresivna kampanja ima veze sa Đilasom, s obzirom na posrednu poslovnu povezanost? Ko finansira njihovu stalnu prisutnost na društvenim mrežama i da li su deo šireg političkog plana?

Ostaje da vidimo kako šta će se dešavati u narednim danima i hoće li nadležni organi istražiti ove veze i moguće organizovano podsticanje nasilja uoči 15. marta. Na građanima je svakako da dobro razmisle pre nego što krenu glavom bez obzira za nekim lažnim profesionalnim “borcima za slobodu” koji su, sumnja se, debelo plaćeni za tako nešto.

Kurir Politika