Na auto-putu A1 u Kvinslendu vozač je primetio pokretnu kameru za nadzor brzine i izrelvortirano joj nadenuo epitet da je “drska” jer mobilna kamera radi non-stop odnosno snima čak i kada radnici nisu prisutni.
Očekivano, to je poteglo mnoge žučne reakcije među vozačima, od kojih su pojedini istakli da je razlog svemu navodno punjenje budžeta, ali vlasti su ovaj trenutak iskoristile da podsete na opasnosti na putevima koje postoje i onda kada radnici nisu prisutni. Kazne za prekršaj važe u svakom trenutku, a reč je o kameri pod nazivom “Sistem za nadzor ponašanja na putevima” (RBMS) kojom se daljinski upravlja, a napaja se solarnom energijom.
– Ovi uređaji za merenje brzine sprovode zakon 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji, bez obzira na to da li su radnici prisutni ili ne – potvrdio portparol Odeljenja za saobraćaj i glavne puteve Kvinslenda za “Yahoo News” i dodao da će vozači koji prekorače brzinu manje od 11 km/h morati da plate kaznu od 322 australijska dolara.
Takođe je navedeno da za svakih dodatnih 10 km/h preko ograničenja rašće i cena kazne. Na prekoračenju od 40 km/h iznad dozvoljene brzine, vozač će morati da plati basnoslovnih 1.845 australijskih dolara. Međutim, šokovima za vozače ovde nije kraj – u novoj fiskalnoj godini, koja počinje za nekoliko nedelja, svim kaznama sleduje rast za dodatnih 35 posto.
Nakon dvogodišnjeg probnog perioda, kamere su počele da šalju kazne još u aprilu prošle godine, a postavljene su na pokretnim platformama koje se daljinskim putem mogu pomeriti na druge lokacije. Njihova osvnona svrha je da zaštiti radnike pored puta od vozača koji ne poštuju ograničenja brzine.
– Postoje stroge procedure i odobrenja kada je u pitanju postavljanje znakova i određivanje brzine u zonama radova, kako bi ograničenja bila primerena konkretnim aktivnostima – objasnio je portparol udruženja vozača RACQ, Gregori Miškovic i istakao važnost usporavanja i poštovanja ograničenja jer se na ovim mestima neretko nalaze radnici, ali i druge opasnosti kao što su promena pravca puta, sužene trake i klizave površine.
Bonus video: Koje su prednosti i mane električnih automobila?